Без ксерокопій, сканкопій чи фотографування: як відбувається шеринг документів у сервісних центрах Пенсійного фонду України.
Для отримання значної кількості послуг у територіальних органах Пенсійного фонду України можна обійтись без ксерокопій, сканкопій чи фотографування основних особистих документів, як-то біометричний паспорт у формі ID-картки, реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) чи свідоцтво про народження. Для цього в сервісних центрах Пенсійного фонду України реалізовано можливість використання електронних документів з мобільного застосунку «Дія» за допомогою шерингу.
Шеринг документів* (від англ. to share – поділитися) – це можливість надсилання копій цифрових документів у систему державного органу за допомогою мобільного застосунку «Дія».
Як відбувається шеринг цифрових документів?
-
Користувач мобільного застосунку «Дія» має відкрити свої цифрові документи, натиснувши обрати документ, щоб згенерувати штрихкод (на зворотному боці документа), та продиктувати працівнику Фонду 13-значний код, зазначений під штрихкодом.
-
Співробітник сервісного центру Фонду вносить в інформаційну систему продиктований користувачем код з «Дії».
-
Користувачу надходить запит на надання копії цифрового документа, який потрібно підтвердити «Дія.Підписом» у смартфоні.
-
Після успішного накладання користувачем цифрового підпису копія документа надходить в інформаційну систему Фонду у форматі підписаного pdf-файлу та метаданих (json).
З якою метою можуть використовуватись документи з «Дії» в сервісних центрах Фонду?
Шеринг цифрових документів може бути корисний під час:
-
призначення / перерахунку пенсій, субсидій, пільг, страхових виплат;
-
призначення соціальних послуг;
-
розгляду всіх питань щодо призначених виплат (зміна способу виплати, зміна банківських реквізитів, переведення пенсійної виплати за новим місцем проживання, поновлення виплати пенсії);
-
виправлення / уточнення персональних даних у реєстрі застрахованих осіб;
-
оформлення та отримання пенсійного посвідчення;
-
отримання довідок (ОК-5, ОК-7), витягів з електронного реєстру листків непрацездатності, інших документів;
-
оформлення допомоги на поховання тощо.
Чому це безпечно
-
Дані передаються в зашифрованому вигляді та можуть бути розшифровані (прочитані та оброблені) тільки тим державним органом, який їх запитав у користувача.
-
Зашифрований пакет з даними надсилається на сервер органу лише після дозволу користувача, який він надає в застосунку «Дія» безпосередньо перед відправленням.
-
Кожна цифрова копія документа містить інформацію про отримувача, його відділення та дату її формування.
-
Забезпечується дотримання вимог законодавства про захист персональних даних.
-
За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області