A A A K K K
для людей із порушенням зору
Михайло-Коцюбинська територіальна громада
Чернігівська область, Чернігівський район

Результати визначення потреб населення Михайло-Коцюбинської громади у соціальних послугах

Дата: 10.01.2022 08:36
Кількість переглядів: 2675

Інформаційно-аналітична довідка щодо визначення потреб

у соціальних послугах

по Михайло-Коцюбинській територіальній громаді

Відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 20.01.2014 № 28 «Про затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах» та з метою виявлення та аналізу потреб громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, визначення пріоритетів щодо надання соціальних послуг, розпорядженням селищного голови від 10.11.2021 № 149/1 «Про визначення потреб населення Михайло-Коцюбинської територіальної громади у соціальних послугах» було створено робочу групу для проведення роботи з визначення потреб населення у соціальних послугах.

При формуванні показників потреби населення Михайло-Коцюбинської територіальної громади у соціальних послугах враховані дані комунальної установи «Центр надання соціальних послуг», Служби у справах дітей Михайло-Коцюбинської селищної ради, відділу освіти, молоді, спорту, культури і туризму Михайло-Коцюбинської селищної ради, відділу поліції Головного управління Національної поліції в Чернігівській області, Чернігівського районного сектору філії Державної установи «Центр пробації» в Чернігівській області, а також баз даних Управління соціального захисту населення Чернігівської районної держаної адміністрації.

Для удосконалення процесу визначення потреб населення у соціальних послугах протягом листопада-грудня 2021 року на території територіальної громади проведені наступні заходи:

  • соціологічне опитування шляхом анкетування мешканців громади, в тому числі із застосуванням сучасних можливостей мережі Інтернет;
  • створено дві фокус-групи з отримувачами соціальних послуг;
  • дев’ять глибинних інтерв’ю з працівниками надавача соціальних послуг (ЦНСП).

В ході опитування населення було з’ясовано види соціальних послуг, які отримують респонденти та члени їх сімей, рівень задоволеності отримуваними послугами, а також потребу в окремих соціальних послугах.

Із загальної кількості опитаних анкету заповнили:

  • 100% сільських мешканців (із них: 23% -чоловіки, 77%- жінки);
  • віком від 15 до 25 років – 25%, від 41 до 59 років- 34% та 60 і більше років -41%;
  • 70% опитаних або членів їх сімей вже отримують соціальні послуги, а 30% – ні.

Респондентам було запропоновано зазначити, до яких соціальних груп належать вони або члени їх родин. Згідно з результатами опитування, у вибірці представлено найбільше осіб похилого віку - 41%. При цьому слід зазначити, що особи похилого віку є однією з найчисельніших соціальних груп в громаді. Осіб з інвалідністю, (в т.ч. родин, які виховують дітей з особливими потребами) - 19%, учасників АТО/ООС - 7%, родин, що перебувають у СЖО 12%, багатодітних родин та родин, в яких виховує дітей один із батьків - 14 %, малозабезпечених родин -3%, безробітних -2% та інших осіб (внутрішньо переміщені, бездомні, особи звільнені з місць позбавлення волі) -2%.

Респондентам було поставлене окреме питання щодо їх поінформованості про соціальні послуги, що надаються в громаді. 73% респондентів вказали на свою поінформованість про послуги, особливо за останній квартал 2021 року, 13% опитаних вказали на брак інформації, а ще 14% респондентів обрали варіант «Частково поінформовані». Таким чином, належно поінформованими про соціальні послуги варто вважати 73% респондентів.

Окремо у респондентів з’ясовано загальну потребу ОТГ в окремих соціальних послугах (при цьому респонденти мали можливість вибрати з переліку всі необхідні на їх думку послуги).

Згідно з результатами опитування найбільш затребуваною послугою є догляд вдома - потребу в ній зазначила половина респондентів - 51%. Потреба у консультуванні - 15%, посередництві -1%, представництві інтересів - 1%, соціальній профілактиці - 5%, соціальному супроводі осіб в СЖО - 17%, екстреному (кризовому) втручанні - 1%, соціальній адаптації - 2%, соціальній інтеграції та реінтеграції - 2%, соціальному супроводі на робочому місці - 1%, соціальному супроводі сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування - 4%.

Як засвідчили результати опитування населення Михайло-Коцюбинської ТГ, найбільшій кількості респондентів надаються послуги (скористалися послугами одноразово/постійно) догляд вдома – 48%. Крім того, 19% опитаних надається послуга консультування/інформування, соціального супроводу осіб в СЖО - 5%, соціальної профілактики -20%,соціального супроводу дітей-сиріт – 1%, посередництва – 2%, екстреного(кризового) втручання – 2%, інтеграціі/реінтеграції – 1%, представництва інтересів – 1%, соціальної адаптації, соціального супроводу при працевлаштуванні -1%,

При цьому слід зазначити, що деякі респонденти можуть отримувати два та більше видів соціальних послуг.

Також на думку приблизно третини респондентів в громаді є потреба в наданні послуги стаціонарного догляду громадянам похилого віку, які не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду за станом здоров’я (зокрема, що не можуть самостійно пересуватися). Більша частина опитаних з категорії особи з інвалідністю та родини, які виховують дітей з особливими потребами зазначили необхідність в послузі соціального супроводу під час інклюзивного навчання, а деякі висловили необхідність в послузі раннього втручання, учасники АТОООС (члени родин) висловили потребу у послузі соціальної та професійної адаптації, реабілітації.

Варто зазначити, що три найбільш затребувані послуги -консультування, соціальна профілактика та догляд вдома надаються в громаді.

У 48,2% громадян труднощів під час надання соціальних послуг не виникало. Протягом 2021 року 17% населення громади отримували соціальні послуги.

За результатами визначення потреб населення Михайло-Коцюбинської територіальної громади та наданими пропозиціями щодо покращення якості надання соціальних послуг поставлено наступні завдання та визначені пріоритетні напрямки роботи Центру надання соціальних послуг Михайло-Коцюбинської селищної ради на 2022 рік:

  1. У 2022 році для задоволення потреб населення Михайло-Коцюбинської територіальної громади у соціальних послугах продовжити надання традиційних послуг: догляд вдома, соціальний супровід, консультування (інформування), соціальна адаптація, соціальна профілактика, представництво інтересів, екстрене (кризове) втручання, соціальна інтеграція та реінтеграція, посередництво (медіація) та посилити роботу з виявлення й залучення для отримання соціальних послуг вразливих категорії громадян, які потребують соціальної підтримки.
  2. Посилити роботу щодо виявлення осіб/родин, які знаходяться в складних життєвих обставинах та потребують соціальних послуг.
  3. Залучати до послуги соціального супроводу та консультування осіб з інвалідністю та сім’ї, в яких виховуються діти з інвалідністю.
  4. Розвивати послугу соціального супроводу дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, патронатних родин та соціального супроводження прийомних родин.
  5. Додатково вивчити питання організації надання послуги супроводу під час інклюзивного навчання, послуги раннього втручання для подальшого запровадження.
  6. Покращити інформаційно-роз`яснювальну роботу серед населення громади щодо соціальних послуг, а саме:
  • облаштовувати інформаційні куточки в старостинських округах на яких повинна міститися доступна, актуальна і вичерпна інформація для отримання послуг,
  • забезпечити виготовлення, поширення друкованих матеріалів (плакати, візитки, листівки), в тому числі за допомогою ресурсів мережі Інтернет.
  1. Розмістити інформаційно-аналітичну довідку щодо визначення потреб населення Михайло-Коцюбинської територіальної громади на офіційному сайті громади.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь